Uniek theaterconcert met reisvertelling

Stadscentrum herbergt Diepenheimse voorstellingen

DELDEN – Reizigersverhalen is meer dan het doet vermoeden. Hoewel een stevig fundament gevormd wordt door het verteltheater dat gesuggereerd wordt, is het muzikale aspect minstens zo indrukwekkend. Een complete band, aangevuld met een mini-orkest van strijkers zorgt voor een onvergetelijke avond. U beleeft de voorstelling ‘Hier, nu en nergens anders’ op 22 februari vanaf 20:00 uur in Stadscentrum het Parochiehuis te Delden.

De symbiose tussen de meanderende reisverhalen van de vrouwelijke verstelster, de robuuste klanken van de band en de feeërieke tonen van het orkest maken het concept Reisverhalen onvergelijkbaar. Het project van rasmuzikant Joshua Aaron doet de ene keer denken aan de betere singer-songwriters, geregeld aan Spinvis en draagt ook genoeg elementen van de pop- en klassieke muziek in zich. Als toetsenist en zanger draagt Aaron voor een belangrijk deel bij aan het succes van ‘Hier, nu en nergens anders’, dat eerder ook in Enschede en Rijssen op veel enthousiasme van het publiek kon rekenen.

De zevenkoppige bezetting richt zich met deze voorstelling op een divers publiek. Enerzijds zullen de verhalen waaruit de voorstelling is opgebouwd bij iedereen die het reisvirus in het bloed heeft, zorgen voor herkenning en nostalgie. De magie van het zwerven over planeet krijgt diepte door de muziek en de zang. Voor liefhebbers van het betere muziektheater is de voorstelling dan ook evenzeer een must, de muzikanten zijn immers allen rijkelijk – en veelal klassiek – geschoold. Hoewel de passie waarmee het verhaal gebracht wordt waarschijnlijk van doorslaggevender belang is voor het resultaat dat op de planken wordt gebracht.

De voorstelling van Reizigersverhalen vormt in het carnavalsweekend de ideale tegenhanger van het feestgedruis dat alom heerst. Op zaterdag 22 februari vangt de avondvullende voorstelling om 20:00 uur aan. Kaarten kosten €15,- in de online ticketshop (www.theaterdelden.nl), daar vindt u tevens foto- en videoimpressies van de voorstelling.