Onderwijslol wordt topcabaret

Het nieuwe theaterjaar kent in Delden allesbehalve een valse start. Met Kees van Amstel staat er weer een flinke naam op de planken van Stadscentrum het Parochiehuis. Kees’ vorige bezoek was een groot succes, maar dateert alweer van voor corona, het werd dus hoog tijd. ‘Vluchtweg altijd vrijhouden’ is na een jaar toeren en viersterrenrecensies in de grote kranten al toe aan zijn laatste maanden. Het is dus nu of nooit en absolute must voor een ieder op de een of andere manier met de onderwijssector van doen heeft.

Kees van Amstel is een Nederlandse comedian / cabaretier / columnist / schrijver / acteur en daarnaast een fervent onderwijsmannetje. Je kent hem o.a. als vaste comedian bij Comedytrain, schrijver en acteur bij het satirische sketchprogramma Klikbeet, vaste columnist op NPO Radio 1 bij De Nieuws BV als Druktemaker, en schrijver voor vele comedyprogramma’s op de Nederlandse televisie o.a. Dit Was Het Nieuws.

In zijn nieuwe show vraagt Kees zich af waarom we toch zo graag vluchten. Voor verantwoordelijkheden, voor stress en voor elkaar? Kees vlucht ook graag, maar dan voor z’n plezier. Kees houdt z’n vluchtweg altijd vrij, of zoals hij noemt: reizen. Reizen naar gewone en ongewone werelden. Thuis, in z’n hoofd, in ’t onderwijs, maar eigenlijk is de hele wereld nu wel een keer aan de beurt. Dat blijkt een recept voor herkenning en hilariteit.