November = grotenamenmaand

DELDEN – Zoals vorig jaar Freek de Jonge Delden aandeed, is het dit jaar aan Hans Dorrestijn om de hoofdrol van dit theaterseizoen te vertolken. Met zijn allerlaatste theatershow ‘Het houdt een keer op’ staat hij op zaterdag 11 november op de planken van Stadscentrum het Parochiehuis. Vier dagen later sluit de titel van Javier Guzmans show prima aan bij die van zijn voorganger: ‘Laatste wissel’.

Hans Dorrestijn is tegenwoordig zo ongeveer dagelijks op televisie. Als het niet is met een viering van zijn ouevre, dan wel met zijn eigen programma ‘Het Regenworm Dilemma’; duurzaamheid en klimaat op zijn Dorrestijns. Als de cabaretnestor ergens op zijn plek is, dan is het wel in de meest duurzame gemeente van Overijssel.

Zijn show kenschets Dorrestijn zelf als een ‘voor de verandering gezellige mix van kleine en grote rampspoed: de aftakeling, het verlies van vrienden en collega’s, digitale vervreemding, de stijgende temperaturen en het menselijk teveel. Gortdroog en breekbaar als porselein, dat is de kleinkunst die verwacht mag worden. Een show vol liedjes en anekdotes.

Voor liedjes moet je niet bij Javier Guzman zijn. Anekdotes des temeer, hoewel de aard en vooral de toon van Guzman behoorlijk zal verschillen van die van Dorrestijn. Wat de heren delen is de manier waarop ze invulling geven aan hun artiestendom, een leven met vallen en opstaan is voor beiden de grootste inspiratiebron voor hun programma’s. Door de pijn bloot te leggen, wordt hun podiumkunst invoelbaar.

Aanvang is op zowel zaterdag 11 als ook woensdag 15 november 20:00 uur, kaarten zijn voor respectievelijk €20,00 en €19,50 te koop op www.theaterdelden.nl en indien voorradig ook aan de zaal verkrijgbaar.