Neem (gratis) iemand naar Een mooiere wereld

DELDEN –  ‘Theater, mooier dan ooit’ is het credo dat de sector landelijk scandeert. Er is geen voorstelling die hier beter op aansluit (en dan niet slechts qua titel) dan de vijfde show van de Zweeds-Nederlandse formatie De Andersons: Een mooiere wereld.  Die is iedereen gegund, vooral na tijden van corona, dus mag iedere bezoeker de voorstelling op 30 oktober een tweede gast meenemen naar Delden.  Een cadeautje namens Stadscentrum het Parochiehuis en de Andersons.

De Andersons is een kleinkunstduo met Zweedse roots waarvan de kern bestaat uit Anna Ågren en Roel Dullaart. Eerder maakten ze samen met Arjen Lubach de voorstelling Stockholm Sneeuwt, brachten ze een voorstelling over het leven en werk van Cornelis Vreeswijk en speelden ze een exclusieve concertreeks i.s.m. de band Zijlstra. Daarnaast speelden ze als zangers en theatermakers in diverse producties (o.a. in Verboden te Lachen van en met Herman van Veen en Het Vreemdelingenlegioen) en stonden ze op verschillende binnen- en buitenlandse theaterfestivals. De afgelopen seizoenen speelden ze het theaterconcert Hier Dooft Niets in ruim 130 theaters met gastoptredens van mensen als Jan Terlouw, Dieuwertje Blok en Freek de Jonge.

In een mooiere wereld zoeken De Andersons hun toevlucht bij de geest van Astrid Lindgren en de taal van Sjoerd Kuijper, die de voorstelling voor hen schreef. Gewapend met liedjes, humor en existentiële vragen gaan ze op zoek naar een antwoord. Lindgren, die jong en oud wees op het mooie en ongrijpbare in de wereld, helpt bij de oorspronkelijke kijk op de wereld, die de Andersons op hun geheel eigen wijze hartstochtelijk vertolken met bedwelmende muziek en prikkelende teksten.

De voorstelling van 30 oktober in Stadscentrum het Parochiehuis is een van de laatste voor de première in de Verkadefabriek in Den Bosch. Via deze link zijn kaarten verkrijgbaar voor €16,- ieder kaartje geeft twee personen recht op entree. Profiteer gerust en help de zaal vol te krijgen, dat verdienen voorstelling en publiek. Kijk op www.deandersons.nl voor trailers en informatie, of raadpleeg  Youtube of Spotify.