Na staande ovatie volgt vijfsterrenvoorstelling

Traditiegetrouw is de eerste voorstelling van de 8-lachenreeks in Stadscentrum het Parochiehuis er een met vijf sterren. Waar die bij Jan Beuving en Patrick Nederkoorn pas ruim na de try-out werden vergeven, heeft Tobi Kooiman ze allang binnen. Op woensdag 4 oktober trapt hij het cabaretseizoen af met de reprise van zijn ‘Best of’, waarmee hij nog net geen Willemorde won. Na de staande ovatie voor de Goeie Tukkers jongstleden zaterdag, doet men het in Delden niet voor veel minder.

Het trio ‘Goeie Tukkers zijn geen motherf*ckers’ verzorgde op 23 september al de opwarmer voor dit seizoen, dat dinsdag officieel werd afgetrapt met Tadaa. Met hun’Blijde boodschap’ bewezen Beuving, Kemperink en Manuel nog maar eens dat ze gedrieën in staat zijn het beste uit elkaar naar boven te halen. Een mooi gevulde zaal ging compleet op de kop door Andrés tirades, Ernests typetjes en Thijs’ grollen. En ook na afloop bleef het nog lang gezellig en onrustig in het Stadscentrum. Een betere start van het theaterseizoen kon Delden zich niet wensen.

En die start is er dus één om de vingers bij af te likken. Want hoe leuk het ook is om met elkaar gelouterde cabaretiers als Jan Beuving en Patrick Nederkoorn te zien excelleren met een try-out en in de nazit te beslissen dat dit toch echt weer vijf sterren zullen worden, bij een beginnende cabaretier is het wel fijn om vooraf te weten dat zijn show de moeite waard is. Dat is bij Tobi Kooiman dus het geval, zo vond de Volkskrant hem het talent 2021 en won hij de publieks- en juryprijs op het Cameretten met het predicaat: ‘een spervuur aan grappen, die bijna allemaal raak zijn. (…) Een waar feest voor de theaterbezoeker.’