Muziektheater: tussen lachen en lusten

DELDEN – De komende weken staat het concept muziektheater centraal in Stadscentrum het Parochiehuis. Op woensdag 28 februari voert cabaretduo Piepschuim zijn nieuwste show Buiten de lijntjes op, op zaterdag 2 maart is de Sallandse formatie De Firma Weijland te gast. In beide voorstellingen, hoe verschillend ook, zullen een gulle lach en muzikaal genot vechten om de voorrang.

Het woensdagavondcabaret is voor de twee keer in handen van de mannen van Piepschuim. Vorige keer zorgde hun show voor veel enthousiasme onder de bezoekers en dat mocht geen verrassing heten, want de duoact die de heren opvoeren is uniek in zijn soort. Een aantal maanden geleden voerden ze de xl-versie van de ‘Buiten de lijntjes’ nog mét band op in de Hengelose schouwburg, in Delden bewijzen ze dat ze aan elkaar genoeg hebben om hun duurzaamheidsboodschap ultiem grappig voor het voetlicht te brengen.

En als Piepschuim al uniek is, wat dan te zeggen van de Firma Weijland. Dit collectief maakt al twintig jaar totaaltheater, want die term dekt misschien wel het best de lading. Bij de previewshow aan het begin van het seizoen gaven ze al een enthousiasmerend inkijkje in de mengeling van muziektheater, cabaret, streektaal, anekdotes, absurdisme en beeldende kunst. Samen met de muzikale omlijsting door de ‘Consorten’ betoveren Lucy en Jack het publiek met een uniek en onvergetelijk verhaal over ‘De Wanboffers, Variété in het Randland’.

In het staartje van februari en de kop van maart is dus opnieuw genoeg te beleven en ontdekken in Stadscentrum het Parochiehuis. Tickets zijn voor €15,- of €18,50 verkrijgbaar op www.theaterdelden.nl.