Manuel biedt muzikaal alternatief voor WK

DELDEN –  Eigenlijk is er niets wat hij liever doet dan muziek maken. Bij voorkeur met gelijkgestemde vrienden. En dus staat André Manuel vrijdagavond samen met Rocco Ostermann op de planken van Stadscentrum het Parochiehuis. In hun theaterconcert NETASOF zetten de heren de muziekgeschiedenis naar hun hand, met de mooiste versie van klassiekers en hun sterkste eigen werk. Uiteraard niet zonder goede verhalen en een gezonde dosis humor.

André Manuel en Rocco Ostermann zijn graag geziene gasten op Oerol en andere festivals, waar ze geregeld de aanwezigen verrassen met hun no-nonsense muzikaliteit. Want vooral de rest van het land kent Manuel voornamelijk als cabaretier, terwijl we hier in het Oosten beter weten. De band Fratsen heeft hier cultstatus.

In Delden treedt Manuel echter niet met zijn drie Fratsen-makkers, maar met Rocco Ostermann aan. Geen toeval, want ook Ostermann is zo een nuchtere alleskunner; hij is minstens zanger, multiinstrumentalist, componist, auteur en verhalenverteller. En Achterhoeker. Samen zijn de heren de Asterix en Obelix van de Nederlandse popmuziek. De Dunne en de Iets Minder Dunne. De Starsky en Hutch van de Betere Gitaarmuziek.

Met NETASOF brengt de Diepenheim-Dinxperlo-alliantie op vrijdag 2 december vanaf 20:00 uur een avondvullend theaterconcert vol rauwe parels.