Macel Harteveld: meer dan Soldaat van Oranje

DELDEN –  De dampen van het Nationaal Theaterweekend zijn nog niet opgetrokken, of de volgende cabaretier dient zich al weer aan in Stadscentrum het Parochiehuis. Met wat fantasie volgt hij, Marcel Harteveld, logisch op het theaterconcert van Bovenste Knoopje Open. Hartveld is immers niet slechts een begenadigd cabaretier, maar ook acteur en singer-songwriter. Al deze disciplines bundelt hij in Voor de bui binnen, zijn derde solovoorstelling, in Delden te zien op 15 februari.

Marcel Harteveld zullen de meeste mensen kennen uit de musical Soldaat van Oranje, Spijkers met Koppen, De beste Singer-Songwriter of SpangaS. Precies deze opsomming toont zijn veelzijdigheid, toch ligt Marcels hart vooral bij cabaret en kleinkunst. Hij is dan ook dragende kracht van het cabaretteam van Dolf Jansen (met ‘Spijkers’ grepen ze vorige week net naast radioring) en hij eist met ‘Voor de bui binnen’ definitief zijn plaats op binnen het vaderlandse cabaretlandschap.

In zijn nieuwste cabaretspektakel erft Marcel Harteveld een wasserette midden in de stad, hij is er op gebrand daar een succes van te maken. Want hoe moeilijk het tegenwoordig ook is met de inflatie die de pan uitrijst, oorlog die uitbreekt en de huizenprijzen die maar door blijven stijgen, zelfvertrouwen houdt een mens op de been. De plot is uiteraard niet meer dan een goed excuus voor vileine grappen, stoere verhalen en scherpe liedjes!

Zie op 15 februari hoe Marcel Harteveld zijn vuile was voor de bui binnenhaalt. Kaarten zijn op www.theaterdelden.nl beschikbaar voor €15,-.