Joes terug in Delden

DELDEN – Afgelopen theaterseizoen was het geregeld smullen in Stadscentrum het Parochiehuis. Hoewel voor volwassenen artiesten als Freek de Jonge en Nathalie Baartman het verschil maakten, kwam het grootste feestje waarschijnlijk op de naam van een minder grote naam. Joes zorgde met haar ‘Dikkie Dik en de Taart’ voor een onvergetelijke (en vaak eerste) theaterbeleving van de jongsten en dubbel genot van hun ouders. Op 28 oktober komt ze terug met alweer zo’n prachtige toneelvariant op een succesboek.

‘Deze ridder zegt NEE’ is gebaseerd op het gelijknamige prentenboek van Kate Hindley en Lucy Rowland. Een verhaal bij uitstek voor iedereen die weleens nee zegt of nee zou willen zeggen. Ook nu zullen de kinderen wel weer aan het podium gekluisterd staan, een tafereel wat het theateravontuur voor de ouders als ruimschoots de moeite waard maakt.

De grappige, interactieve en vooral ook muzikale voorstelling gaat over een lief riddertje, een grote draak, je alleen voelen en een bijzondere vriendschap. Ridder Finn doet altijd wat hem gezegd wordt, maar op een dag zegt hij ineens nee op alles! Hij weigert zelfs naar binnen te vluchten als er een grote rode draak aankomt. Gelukkig blijkt de draak helemaal niet zo gevaarlijk te zijn en is hij zelfs een beetje eenzaam… net als Finn.

Deze ridder zegt NEE is geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar en uiteraard hun (groot)ouders. Aanvang op zaterdag 28 oktober is om 11:00 uur, kaarten zijn voor €11,50 te koop op deze site.