Jaar begint goed met Schel en Bakker

DELDEN –  De januarimaand is qua theater traditioneel een hoogtepuntje. De maand wordt immers afgesloten met het Nationaal Theaterweekend. Voor dat het zover is, zijn er nog twee artiesten te gast in Stadscentrum het Parochiehuis. Cabaretière Daniëlle Schel is op woensdag 11 januari de eerste, Bram Bakker volgt haar op zaterdag de 14e.

Daniëlle Schel kwam na winst van het Amsterdam Kleinkunstfestival en bejubelde debuutprogramma Patroon terug in het theater met de voorstelling OK. Daarmee kreeg ze van de theaterdirecteuren zomaar het Stijgend Applaus Stipendium toebedeeld. Na veel coronavertraging staat ze met de reprise van datzelfde programma op onze Deldense planken. Een laatste kans om haar schurende liedjes en hilarische sketches te horen, vol typetjes en actuele onderwerpen. Ontdek waarom ze door de sector als grootste talent van deze tijd gezien wordt.

Bram Bakker is praktiserend psychiater af, maar biedt met zijn theatershow De Balansfabriek een soort collectief consult voor een sector in de verdrukking. Zorg is immers steeds meer verworden tot een duur en niet zelden schaars product. We menen daar recht op te hebben, maar in hoeverre zijn we bereid de verantwoordelijkheid te nemen voor onze eigen rol in de Balansfabriek? Een voorstelling over burn-out, onbegrepen klachten (inclusief die van hemzelf) en de stand van zaken in de zorg. Kritisch, maar met humor. Bedoeld om aan te zetten tot nadenken en wellicht ook leerzaam en zelfs emotionerend.

Kaarten (a €16 / €19) verkrijgt u uiteraard weer in onze digitale theaterkassa.