Goeie Tukkers.. een heilige drie-eenheid

DELDEN – André Manuel, Ernest Beuving en Thijs Kemperink hebben inmiddels acht edities van hun ‘Tukkerware party’ achter de rug. Navraag leert dat het trio Goeie Tukkers zijn geen motherf*ckers keer op keer de zaal plat speelde. Op 25 september doet het drietal het Deldense Stadscentrum het Parochiehuis aan, ook daar snelt de tukkerfaam hen vooruit en zijn de kaarten al bijna uitverkocht.

In een theaterjaar waarin Ernest Beuving wekelijks in de huid van Leonard Cohen kroop, André Manuel het land doorkruiste als de horrorclown Dreejklezoew en Thijs Kemperink volop Bonje maakte, werd de kiem gelegd voor een hereniging van de Goeie Tukkers. Hoewel de solosuccessen van de drie cabaretiers door zelfs de westerste westerling niet ontkent kunnen worden, halen de heren binnen de heilige drie-eenheid van het Motherf*ckers-collectief het onderste uit elkaars kannen. Manuël als de vader, Kemperink de zoon, Beuving onmiskenbaar de heilige geest, het klopt als een bus op het toneel.

Zelf weten de Tukkers zich ‘3 Twentse goden die graag ‘out of the Bokse’ denken’. Genoeg reden om ze te bezoeken op hun Tukkerware party, want, zo afficheert het trio: ‘Wat is er nu leuker dan gezellig samenkomen met andere mensen die dezelfde behoefte hebben dan uzelf? Leuke ervaringen delen en advies krijgen zonder mooie verkooppraatjes. Dit product verkoopt zichzelf omdat het al jarenlang garant staat voor een stevige basis in uw huishouden.’

De party begint op 25 september om 20:00 uur. De laatste kaarten voor de voorstelling zijn verkrijgbaar via www.theaterdelden.nl. In die ticketshop is ook nog een beperkt aantal 8-lachenkaarten verkrijgbaar, die vanaf september maandelijks cabaretgarantie bieden. Let wel: 95% van de seizoensabonnementen ging al over de toonbank.