Geen Kwekweschudders in 2019

Tot onze, maar vooral hun eigen grote spijt zullen de Kwekweschudders dit jaar geen voorstelling verzorgen. De totstandkoming van dit moeilijke besluit wordt hieronder nader toegelicht door voorzitter Marinus Visschedijk.

Toneelvereniging de Kwekweschudders heeft in 2018 een divers toneelaanbod laten zien. Aan begin van het jaar de goed bezochte en het door jong en oud gewaardeerde toneelstuk Zwarte Droeven. Gevolgd door deelname aan het jaarlijkse straatfestival en in november in samenwerking met vele anderen een grote Blasiusrevue georganiseerd ter ere van het 900-jarige bestaan van de kerk in Delden.

‘Wij kijken hier met een goed gevoel op terug,’ aldus de voorzitter Marinus Visschedijk. ‘Tussen al deze bedrijvigheid door waren we al druk aan het repeteren voor een nieuw toneelstuk. Helaas door gezondheids- en privéomstandigheden hebben we deze repetities moeten staken en besloten in februari 2019 niet op de planken te gaan staan in Stadscentrum het Parochiehuis met de jaarlijkse toneelvoorstelling. Dit voelt voor de leden van onze vereniging als een enorme teleurstelling, maar we hadden het gevoel niet te kunnen voldoen aan de verwachtingen van ons trouwe publiek. We hebben besloten om ons nu vol te gaan richten op deelname aan het straatfestival in september 2019 en de toneelvoorstelling van begin 2020.’