Druk en divers theaterjaar

DELDEN –  Het aanstaande theaterjaar heeft weer veel moois in petto, zo leert een enkele blik op de agenda van Stadscentrum het Parochiehuis. Conform traditie komt er maandelijks een cabaretier naar het Twickelstadje, maar de programmering is rijker dan die op de woensdagavonden. Zo is er een aantal laagdrempelige kindervoorstellingen, een unieke dinershow, brengt Freek de Jonge zijn jongste theatershow op de planken en zal André Manuel een muziekvoorstelling verzorgen.

Ook dit jaar kan met aanschaf van een 8-lachenkaart weer met korting genoten worden van een keur aan cabaretiers. Maandelijks maakt een van hen op een woensdagavond zijn of haar opwachting op de Deldense planken. Ervaren rotten zoals Javier Guzman en Nathalie Baartman worden afgewisseld door prijswinnend talent als Ramon Chatrer, Daniëlle Schel en Andries Tunru. In al hun diversiteit staan de acht artiesten voor een mooi avondje vermaak.

Naast het cabaretaanbod maakt Ook Freek de Jonge zijn opwachting in het Stadscentrum. In zijn voorstelling De Schreef combineert hij zijn levensverhaal, zoals hij dat vatte in het eerste deel van zijn autobiografie, met zijn kijk op de wereld. Bram Bakker duidt die wereld op zijn geheel eigen wijze in een nieuwe voorstelling (vorig jaar kwam zijn vorige show te vervallen).

Jaarlijks is er ook een aantal theaterconcerten opgenomen in de Deldense programmering, zo maakten vorig seizoen de Andersons en Piepschuim het verschil. Dit jaar houden Maneman en Ostermann (met André Manuel in de gelederen) de eer hoog. In het theaterweekend volgt nog een verrassing binnen dat genre.

Ook qua toneel heeft het Stadscentrum dit seizoen een aantal voorstellingen te bieden die zich uitermate goed lenen voor een lijsttheater. Zo combineert Op Verhaal de vertellingen van Charles Dickens met een driegangendiner. En met Hé, wie zit er op de WC en Dikkie Dik en de taart staan er twee pareltjes van familievoorstellingen op het programma voor iedereen vanaf 2 jaar.

Kaarten voor de verschillende voorstellingen, maar ook de abonnementsvorm voor het cabaret zijn te koop op www.theaterdelden.nl.