Dikkie Dik in Delden

DELDEN –  Op de zondagmorgen is een kater voor menigeen een bekend fenomeen. Het mag dan ook niet verbazen dat Dikkie Dik de ochtend van de 19e februari heeft uitgekozen om naar het Twickelstadje af te reizen. De vermaarde theatermaakster Joes Boonen brengt dan Neerlands bekendste kater op de planken van Stadscentrum het Parochiehuis in een kleine, sfeervolle muziekvoorstelling voor peuters, kleuters en hun (groot)ouders.

In ‘Dikkie Dik en de taart’ is de oranje kater jarig. Op tafel staat een grote taart. Dikkie Dik neemt een hapje van de taart. Wat is dat lekker! Hij neemt nog een hap en nog één…    Dikkie Dik hou op, je wordt nog ziek. Maar Dikkie Dik luistert niet… De taart is op en Dikkie Dik moet zelf op zoek naar melk, eitjes en appels voor een appeltaart. Maar ondeugend en nieuwsgierig als Dikkie Dik is, gaat er van alles mis.    Kan het feest wel doorgaan? Is er wel taart voor de vriendjes van Dikkie Dik?

Joes maakt van de voorstelling een waar theaterfeest, zoals ze ook de tv-programma’s van Dirk Scheele op Nickelodeon naar een hoger plan brengt. Het publiek wordt actief betrokken bij de voorstelling en er mag volop gezongen en geroepen worden bij nieuwe originele liedjes over Dikkie Dik. Het verhaal wordt opgebouwd rond een levensgroot boek met originele Dikkie Dik-tekeningen van Jet Boeke.