Deldens cabaretseizoen opent met vierklapper

Cabaretpoel - Vier keer leuk

DELDEN – Op de zesde septemberavond van 2019 bijten maar liefst 4 cabaretiers het spits af op het podium van Stadscentrum het Parochiehuis. In het kader van het rondtrekkend comedyspektakel de Cabaretpoel verzorgen vier aanstormende cabarettalenten een veelzijdige avond. Het is de aftrap voor een nieuw seizoen topcabaret in Delden.

In de Cabaretpoel spelen vier cabarettalenten elk een voorstelling van ongeveer 25 minuten. Toeschouwers zien finalisten en prijswinnaars van diverse cabaretfestivals en ontdekken misschien wel de nieuwe Youp. De cabaretiers krijgen op hun beurt de kans om meters te maken voor de kleinere en middelgrote zalen. Een avondje Cabaretpoel is dan ook een echte belevenis en biedt voor elk wat wils, immers vermaakt iedere cabaretier de zaal op zijn hoogstpersoonlijke manier. De aftrap van het Deldense cabaretseizoen behelst dus eigenlijk vier cabaretvoorstellingen voor de prijs van één.

Die prijs is ook voor de andere voorstellingen onveranderd laag gehouden: 15 euro. Ook het concept van ‘Woensdag – Lachdag’, waarbij de week gebroken wordt door de artiest in kwestie is onveranderd. Door het aantal try-outs in te perken (dit seizoen bevat het programma er geen enkele) en de lat bij de boekingen onveranderd hoog te leggen, wordt de lachgarantie nog groter. Verderop in de septembermaand houdt het trio ‘Goeie Tukkers zijn geen Motherf*ckers’ hun ‘Tukkerware party’. Met dit nieuwe programma keren André Manuel en Ernest Beuving na eerdere successen terug naar het Stadscentrum en nemen ze Thijs Kemperink met zich mee. Het wordt opnieuw een avond om te missen noch te vergeten: de Tukkers toeren alleen in september langs een beperkt aantal theaters.

Kaarten voor alle voorstelling in het cabaretseizoen 19-20 zijn te koop via www.theaterdelden.nl. Naast de afzonderlijke toegangskaarten is er ook nog een beperkt aantal 8-lachenkaarten beschikbaar. Dit abonnement werd vorig jaar geïntroduceerd en wint flink aan populariteit, niet vreemd, want voor slechts €99,99 verschaffen kaarthouders (de kaart is overigens niet persoonsgebonden) zich toegang tot de acht reguliere woensdagvoorstellingen.