Coco vervangt Cinekid

Coco

DELDEN – Waar de programmering binnen het Deldense Stadscentrum het Parochiehuis vanwege corona tenminste tot 20 oktober op een laag pitje staat, gaat de traditionele vakantiefilm wel gewoon door. En tijdens die herfstreces staat niet de minste titel op het programma: het kleurrijke en swingende Coco.

De afgelopen jaren stond de herfstvakantie in het teken van de Cinekid Hoftour, die vanwege de coronabeperkingen een jaartje geparkeerd wordt. Het alternatief is een  indrukwekkende verhaal dat op het grote scherm en met de bizarre audio extra tot zijn recht komt. Miguel droomt ervan om een succesvol muzikant te worden, net als zijn idool Ernesto de la Cruz. Op mysterieuze wijze komt Miguel op de Dag van de Doden in het kleurrijke Dodenrijk terecht. Daar ontmoet hij Héctor en samen gaan ze op reis om het echte verhaal achter Miguels familiegeschiedenis te ontdekken.

Coco draait op woensdag 14 oktober vanaf 15:00 uur in het Stadscentrum aan de Langestraat 79 in Delden. De film is voor iedereen vanaf 6 jaar een feestje. De kosten bedragen per persoon €3,- inclusief wat lekkers in de pauze. In de grote zaal zijn maximaal 30 (groot)ouders en andere begeleiders welkom, maar in de foyer aan de overzijde van de filmzaal is plek voor bijna eenzelfde aantal, al dan niet onder het genot van een kopje koffie.