Beloftevolle cabaretavond, dito vervolg

Beloftevolle cabaretavond, dito vervolg 1

DELDEN – ‘Veelbelovend’. Dat label kon op eigenlijk alle cabaretiers die op 6 september het podium van Stadscentrum het Parochiehuis betraden wel geplakt worden. Veelbelovend is ook het programma dat in Delden volgt op deze Cabaretpoel.

In de Cabaretpoel speelden jongstleden vrijdag drie solisten en één duo elk een voorstelling van een klein half uur. De bundeling van het diverse talent tot een boeket aan grappen, grollen en sketches maakte de avond tot een onvergetelijke.  In een enkel geval bleef dat talent nog wat verholen, maar drie optredens waren ook prima avondvullend voor te stellen. Vooral het duo Bonusmateriaal en absurdist Remy Evers betoverden het publiek met onderscheidend cabaret, voor hen lijkt een mooie toekomst weggelegd.

Voor de drie heren die op 25 september het eerstvolgende cabaretoptreden verzorgen, geldt dat het onmiskenbare talent al ruimschoots tot wasdom is gekomen. Toch dwingen Ernest Beuving, Thijs Kemperink en André Manuel zichzelf met initiatieven als Goeie Tukkers zijn geen motherf*ckers tot scherpte en vernieuwing. Door gedrieën in deze septembermaand langs een selectie Twentse theaters te trekken met een programma dat toch echt anders in dan hun reguliere repertoire, verrijken de Goeie Tukkers de respectieve solocarrières. Bij een try-out in het Hengelose café De Cactus ging de zaal al helemaal op de kop, dat zal in Delden niet anders zijn.

Kaarten voor alle voorstellingen in het nieuwe cabaretseizoen zijn voor €15,- te koop via www.theaterdelden.nl. Schaft u een van de laatste 8-lachenkaarten aan dan betaalt u slecht €99,99 voor 8 voorstellingen. Cabaretiers treden steeds op een woensdag om 20:00 uur aan, tot een kwartier voor de tijd worden eventuele ticketoverschotten aan de zaal verkocht.