Theaterweekend: concert voor een tientje

DELDEN –  Het is voor het eerst dat Stadscentrum het Parochiehuis deelneemt aan het Nationaal Theaterweekend. Voor het eerst dus ook dat bezoekers kunnen profiteren van de actie ‘Theater voor een tientje’. Het theaterconcert dat Bovenste Knoopje Open op zaterdag 28 januari komt verzorgen past in een inmiddels rijke traditie die het Deldense podium inmiddels heeft opgebouwd.

Bovenste Knoopje Open is een vierkoppige band van multi-instrumentalisten. Zij brengen de muziek en verhalen uit de podcastreeks ‘Liftmuziek’ onder dezelfde titel naar het podium. Het resultaat is een intieme kleinkunstvoorstelling, met prachtige Nederlandstalige muziek, die je zowel breed doet glimlachen als je neus op de pijnlijke feiten drukt. Een ode aan intimiteit met de ander, de natuur en onszelf.

De voorstelling past uitstekend in de muziektheatertraditie van het Stadscentrum, waarin onder andere La Clique, De Andersens, Piepschuim en Maneman & Ostermann hun opwachting maakten. In ‘Liftmuziek’ gaat muziek immers gepaard met opzienbarende verhalen met een cabareteske invalshoek. Niet voor niets werd de vorige voorstelling van BKO door De Theaterkrant omarmd met de woorden: ‘Bovenste Knoopje Open luidt met Tijd Zat een nieuw tijdperk in voor de geëngageerde cabaretier.’’

De voorstelling van Bovenste Knoopje Open wordt voorafgegaan door een Open Huis van 14:00 tot 16:00, waarin onder het genot van een kopje koffie achter de schermen van het Deldense podium gekeken kan worden. Op zondag 29 januari spelen de Kwekweschudders hun ‘Den heet’n stool’. Kaarten kosten in beide gevallen een tientje en zijn verkrijgbaar op www.theaterdelden.nl