25 november Update 7

Update 7 - Muziek & Dans

Het is weer eens tijd voor een update. Voor Update7 wel te verstaan. Nadat vorig jaar begonnen werd met de ‘Dans- en Muziekmiddagen’ in Stadscentrum het Parochiehuis, wordt op 25 november aanstaande weer beantwoord aan wat overduidelijk een behoefte is.

In september vond de Update 7 navolging in The Red Strats die op uitnodiging van Deldense fans binnen hetzelfde format voor een zinderende zondagmiddag zorgden. Waar The Red Strats zich uitleefden op de muzikale erfenis van Cliff & The Shadows, bespeelt Update 7 een breder repertoire. Op geheel eigen wijze blazen de zeven heren de meest memorabele nummers uit de jaren ’60, ’70 en ’80 nieuw leven in.

De Twentse zevenmansformatie onderscheidt zich door de meerstemmige zang en virtuoze begeleiding daarvan. In dat jasje ‘updaten’ zij hits van Doe Maar, The Cats, BZN en The Golden Earrings en hun internationale evenknieën als The Eagles, Bee-Gees, Maveriks, Santana en Elvis. Een trip down memory lane, waarbij iedere muziekliefhebber prima aan zijn trekken komt.

Voor velen blijft het echter niet bij luisteren. Doordat de band volledig op het podium (dat ze verdienen) geplaatst wordt, is het vloeroppervlak groter dan bij de afgelopen edities. Daarnaast wordt het repertoire nog meer afgestemd op de dansbehoeftes. Niets staat de pasjes nog in de weg.

Op 25 november is de Reggezaal vanaf 14:30 open, de band begint zijn optreden om 15:00 en eindigt voorin de avond. Tot de 25e kunnen kaarten voor €7,50 gekocht worden op www.stadscentrum-hetparochiehuis.nl, op die zondagmiddag zijn ze voor datzelfde bedrag aan de kassa verkrijgbaar.